Uchwała nr 22/R/22
Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
z dnia 13 lipca 2022 r.
w sprawie Komisji ds. Etyki Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
Na podstawie § 3 pkt 17 Regulaminu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa uchwala się, co następuje:
§ 1.
- Powołuje się na okres VI kadencji Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Komisję ds. Etyki Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, zwaną dalej "Komisją".
- Przedmiotem prac Komisji jest:
- utrzymanie i umacnianie pozytywnego wizerunku inżyniera budownictwa, jako zawodu zaufania publicznego.
- podnoszenie standardów etycznych członków PIIB,
- monitorowanie oraz opracowanie projektów zmian w kodeksie etyki zawodowej inżynierów budownictwa stosownie do aktualnych potrzeb.
- współpraca z instytucjami rządowymi, organizacjami samorządu terytorialnego oraz stowarzyszeniami, w celu podnoszenia jakości wykonywania zawodu inżyniera budownictwa,
- analiza, we współdziałaniu z okręgami, pozytywnych i negatywnych zachowań członków izby,
- kreowanie właściwych relacji między inżynierami budownictwa a odbiorcami ich usług oraz między członkami PIIB,
- prowadzenie szeroko zakrojonej akcji informacyjnej dotyczącej etycznej postawy inżynierów,
- organizacja spotkań i szkoleń członków PIIB z zakresu zagadnień etycznych,
- organizowanie możliwości prowadzenia mediacji w przypadku sporów wśród członków PIIB,
- pomoc w rozwiązywaniu wątpliwości i problemów natury etycznej występujących w określonych grupach członków izby, jak i indywidualnych,
- dbanie o pozytywny wizerunek inżyniera budownictwa w świecie wirtualnym oraz w mediach społecznościowych.
- Funkcję Przewodniczącej Komisji powierza się Pani Elżbiecie Godzieszka.
- Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji do przedstawienia na najbliższym posiedzeniu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa proponowanego składu Komisji.
§ 2.
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
- kierowanie pracami Komisji,
- zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komisji,
- proponowanie planu pracy i porządku obrad Komisji,
- reprezentowanie Komisji przed Krajową Radą Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa,
- podział zadań pomiędzy członków Komisji,
- określenie terminarza posiedzeń Komisji,
- organizacja prac Komisji.
§ 3.
- Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
- Posiedzenia Komisji są prawomocne, jeśli uczestniczy w nich co najmniej połowa składu osobowego.
- Stanowiska Komisji podejmowane są w głosowaniu jawnym przy zachowaniu zwykłej większości głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.
- Z obrad Komisji i podjętych decyzji sporządza się protokół, który członkowie Komisji akceptują na kolejnym posiedzeniu.
- W razie konieczności zasięgnięcia opinii specjalistycznych Przewodniczący Komisji może zapraszać inne osoby do udziału w jej pracach.
§ 4.
- Komisja wybiera ze swojego grona Sekretarza Komisji.
- Do zadań Sekretarza Komisji należy:
- przygotowanie projektu porządku obrad,
- zawiadamianie o posiedzeniach członków Komisji i osoby zaproszone,
- prowadzenie listy obecności członków Komisji na posiedzeniach,
- protokołowanie posiedzeń Komisji,
- prowadzenie dokumentacji pracy Komisji,
- dostarczenie członkom Komisji materiałów dotyczących porządku obrad,
- bieżące współdziałanie z biurem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
§ 5.
- Komisja w terminie do dnia 30 października 2022 r. opracuje plan pracy na okres do 31 grudnia 2023 r.
- Komisja opracowuje plan pracy na kolejne lata kalendarzowe do 30 października roku poprzedzającego rok objęty planem.
§ 6.
Przewodniczący Komisji jest zobowiązany do składania Krajowej Radzie sprawozdania z działalności Komisji, w tym do informowania Krajowej Rady o wypracowanych stanowiskach w określonych sprawach.
§ 7.
Obsługę biurową i prawną prac Komisji zapewnia biuro Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
§ 8.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.