Uchwała nr 20/R/22
Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
z dnia 13 lipca 2022 r.
w sprawie Komisji Medalu Honorowego Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
Na podstawie § 3 pkt 17 Regulaminu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa uchwala się, co następuje:
§ 1.
- Powołuje się na okres VI kadencji Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Komisję Medalu Honorowego Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, zwaną dalej "Komisją".
- Funkcję Przewodniczącego Komisji powierza się Panu Franciszkowi Buszka.
- Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji do przedstawienia na najbliższym posiedzeniu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa proponowanego składu Komisji.
§ 2.
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
- kierowanie pracami Komisji,
- zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komisji,
- proponowanie planu pracy i porządku obrad Komisji,
- reprezentowanie Komisji przed Krajową Radą Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa,
- podział zadań pomiędzy członków Komisji,
- określenie terminarza posiedzeń Komisji,
- organizacja prac Komisji w zakresie opiniowania wniosków,
- wzywanie wnioskodawcy do uzupełnienia wniosku sporządzanego z uchybieniem obowiązującym zasadom.
§ 3.
- Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
- Posiedzenia Komisji są prawomocne, jeśli uczestniczy w nich co najmniej połowa składu osobowego.
- Komisja opiniuje wnioski, przygotowuje projekty uchwał o nadanie Medalu Honorowego PIIB zgodnie z Regulaminem nadania Medalu Honorowego Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa oraz przedkłada je Prezydium Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa do podjęcia przez Krajową Radę Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
- Obrady Komisji odbywają się z zachowaniem poufności.
- Opinie Komisji podejmowane są w głosowaniu jawnym przy zachowaniu zwykłej większości głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.
- Z obrad Komisji i podjętych decyzji sporządza się protokół, który członkowie Komisji akceptują na kolejnym posiedzeniu.
§ 4.
- Komisja wybiera ze swojego grona Sekretarza Komisji.
- Do zadań Sekretarza Komisji należy:
- przygotowanie projektu porządku obrad,
- zawiadamianie o posiedzeniach członków Komisji i osoby zaproszone,
- prowadzenie listy obecności członków Komisji na posiedzeniach,
- protokołowanie posiedzeń Komisji,
- prowadzenie dokumentacji pracy Komisji,
- dostarczenie członkom Komisji materiałów dotyczących porządku obrad,
- współdziałanie z biurem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w zakresie obsługi i ewidencji wniosków o nadanie Medalu, przygotowywanie projektów uchwał o nadanie medali, prowadzenie Księgi Zasłużonych, wydawania legitymacji.
§ 5.
Obsługę biurową i prawną prac Komisji zapewnia biuro Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.