Uchwała nr 17/R/22
Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
z dnia 13 lipca 2022 r.
w sprawie Komisji Wnioskowej Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
Na podstawie § 3 pkt 17 Regulaminu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa uchwala się, co następuje:
§ 1.
- Powołuje się na okres VI kadencji Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa Komisję Wnioskową Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, zwaną dalej "Komisją".
- Przedmiotem prac Komisji jest koordynacja, w okresie między zjazdami, realizacji przez właściwe organy Krajowej Izby wniosków zjazdowych oraz wniosków zgłoszonych do Krajowej Rady. Komisja realizuje swoje zadania w szczególności poprzez:
- rejestrację wniosków zgłoszonych przez okręgowe zjazdy w celu ich przekazania komisji wnioskowej Krajowego Zjazdu,
- rejestrację wniosków przyjętych przez Krajowy Zjazd,
- opracowywanie planów (sposobów) realizacji wniosków i przedstawianie ich Krajowej Radzie do akceptacji,
- koordynację realizacji przez poszczególne organy wniosków przyjętych przez Krajowy Zjazd,
- występowanie do właściwych organów o informacje o stanie realizacji wniosków,
- informowanie wnioskodawców o stanie realizacji złożonych przez nich wniosków,
- okresowe składanie sprawozdań z realizacji wniosków Krajowej Radzie PIIB,
- sporządzanie projektu części sprawozdania z działalności Krajowej Rady na Krajowy Zjazd w zakresie informacji o stanie realizacji wniosków.
- Funkcję Przewodniczącej Komisji powierza się Pani Gabrieli Przystał.
- Zobowiązuje się Przewodniczącego Komisji do przedstawienia na najbliższym posiedzeniu Krajowej Rady Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa proponowanego składu Komisji.
- Zaleca się okręgowym radom powołanie okręgowych komisji wnioskowych.
§ 2.
- Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
- kierowanie pracami Komisji,
- zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komisji,
- proponowanie planu pracy i porządku obrad Komisji,
- reprezentowanie Komisji przed Krajową Radą Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa,
- podział zadań pomiędzy członków Komisji,
- określenie terminarza posiedzeń Komisji,
- organizacja prac Komisji.
- Komisja ze swojego grona wybiera dwóch wiceprzewodniczących.
- W razie nieobecności Przewodniczącego pracami Komisji kieruje jeden z wiceprzewodniczących.
§ 3.
- Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
- Posiedzenia Komisji są prawomocne, jeśli uczestniczy w nich co najmniej połowa składu osobowego.
- Stanowiska Komisji podejmowane są w głosowaniu jawnym przy zachowaniu zwykłej większości głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.
- Z obrad Komisji i podjętych decyzji sporządza się protokół, który członkowie Komisji akceptują na kolejnym posiedzeniu.
- W razie konieczności zasięgnięcia opinii specjalistycznych Przewodniczący Komisji może zapraszać inne osoby do udziału w jej pracach.
§ 4.
- Komisja wybiera ze swojego grona Sekretarza Komisji.
- Do zadań Sekretarza Komisji należy:
- przygotowanie projektu porządku obrad,
- zawiadamianie o posiedzeniach członków Komisji i osoby zaproszone,
- prowadzenie listy obecności członków Komisji na posiedzeniach,
- protokołowanie posiedzeń Komisji,
- prowadzenie dokumentacji pracy Komisji,
- dostarczenie członkom Komisji materiałów dotyczących porządku obrad,
- bieżące współdziałanie z biurem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
§ 5.
- Komisja w terminie do dnia 30 października 2022 r. opracuje plan pracy na okres do 31 grudnia 2023 r.
- Komisja opracowuje plan pracy na kolejne lata kalendarzowe do 30 października roku poprzedzającego rok objęty planem.
§ 6.
Przewodniczący Komisji jest zobowiązany do składania Krajowej Radzie sprawozdania z działalności Komisji, w tym do informowania Krajowej Rady o wypracowanych stanowiskach w określonych sprawach.
§ 7.
Obsługę biurową i prawną prac Komisji zapewnia biuro Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
§ 8.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.