Członkowie Krajowej Rady PIIB obradowali 18 maja br. w siedzibie Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w Warszawie.

 

Rozpoczynając posiedzenie, Zbigniew Kledyński, prezes Krajowej Rady PIIB, powitał nowo wybranych przewodniczących okręgowych izb inżynierów budownictwa, którzy w V kadencji (2018–2022) nie byli członkami Krajowej Rady PIIB. Następnie wręczył pisma z gratulacjami i podziękowaniem za współpracę w mijającej kadencji członkom Krajowej Rady PIIB, przewodniczącym krajowych organów statutowych oraz Andrzejowi R. Dobruckiemu, Honorowemu Prezesowi KR PIIB. Każdej z osób prezes PIIB podziękował za pracę, poświęcony czas, podejmowanie nowych wyzwań i zaangażowanie w działalność samorządu zawodowego.

 

Zebrani jednogłośnie przyjęli porządek obrad oraz protokół z poprzedniego posiedzenia, przygotowany przez Danutę Gawęcką, sekretarz Krajowej Rady PIIB.

Kolejnym punktem posiedzenia było przyjęcie projektu porządku obrad XXI Krajowego Zjazdu Sprawozdawczo-Wyborczego PIIB, który odbędzie się 24–25 czerwca br. Członkowie KR PIIB zgłosili swoje uwagi do projektu regulaminu zjazdu i wprowadzili kilka zmian, które dotyczyły m.in. zasad wyboru członków wszystkich organów PIIB, w tym ich przewodniczących, oraz technicznych aspektów głosowania.

 

W dalszej części obrad Andrzej Jaworski, skarbnik PIIB, przedstawił projekt zmian w Zasadach Gospodarki Finansowej PIIB – zawierający zapis o zwiększeniu składki członkowskiej oraz ekwiwalentu za pracę na rzecz izb, a także projekt nowelizacji budżetu izby na rok 2022 oraz projekt budżetu PIIB na rok 2023. Członkowie Krajowej Rady PIIB przyjęli przedstawione projekty dokumentów przygotowane na XXI Krajowy Zjazd Sprawozdawczo-Wyborczy PIIB. Obradujący podjęli również uchwałę w sprawie zwrotu kosztów podróży służbowych odbywanych samochodem osobowym. Ustalony system rozliczeń – w wysokości 100% stawki za 1 km określonej w stosownym przepisie – będzie miał zastosowanie od 1 maja 2022 r.

 

Następnie Danuta Gawęcka omówiła wyniki planowych siedmiu kontroli przeprowadzonych przez Krajową Komisję Rewizyjną. Przeanalizowano prawidłowość zarządzania majątkiem PIIB oraz działalność finansową – realizację budżetu w 2021 r. Zweryfikowano również działalność Krajowego Biura PIIB, Krajowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, Krajowego Sądu Dyscyplinarnego, Krajowej Komisji Kwalifikacyjnej oraz Krajowej Rady PIIB w 2021 r. Komisja oceniła, że wszystkie organy izby pracowały prawidłowo, zgodnie z zasadami. Członkowie Krajowej Rady PIIB podjęli uchwałę w sprawie rozpatrzenia wniosków i zaleceń KKR PIIB zawartych w protokołach pokontrolnych.

 

Podczas posiedzenia Piotr Korczak, przewodniczący Komisji Wnioskowej KRPIIB, przekazał członkom Krajowej Rady PIIB szczegółowe informacje na temat realizacji wniosków zjazdowych. Ponieważ zjazdy w latach 2020 i 2021 odbywały się w formie zdalnej, zgłoszone wnioski pozostawały w zakresie kompetencji Krajowej Rady PIIB, która zadecydowała o ich realizacji lub odrzuceniu. Przewodniczący komisji podkreślił, że w przypadku wielu spraw, na podstawie decyzji członków Krajowej Rady PIIB, już w grudniu 2021 r. skierowano pisma do odpowiednich statutowych organów PIIB oraz powołanych przez KR PIIB komisji lub zespołów. Obradujący zapoznali się z podsumowaniem aktualnego statusu wszystkich wniosków zgłoszonych na XX zjazdach (okręgowych i krajowym) i komentarzami, którymi je opatrzono. Przewodniczący Komisji Wnioskowej KR PIIB wyjaśnił, że w zestawieniu znalazły się także wnioski, które wpłynęły podczas tegorocznych XXI zjazdów w okręgowych izbach, które odbywały się w kwietniu.

 

W trakcie obrad Krajowa Rada PIIB podjęła uchwałę o nadaniu Odznak Honorowych Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa (10 złotych odznak i 12 srebrnych odznak) członkom okręgowych izb: Kujawsko-Pomorskiej, Mazowieckiej, Podkarpackiej, Świętokrzyskiej, Warmińsko-Mazurskiej, Wielkopolskiej, Zachodniopomorskiej.

 

Na zakończenie spotkania Roman Karwowski, przewodniczący Zespołu ds. Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów, przekazał informacje na temat ostatnich działań grupy i stanu realizacji planów opisanych w harmonogramie wdrożenia SEOD. Z kolei Zygmunt Rawicki, przewodniczący Zespołu ds. organizacji jubileuszu XX-lecia samorządu zawodowego, omówił krótko prace związane z przygotowaniem publikacji okolicznościowej, filmu o historii powstania PIIB oraz uroczystości, którą zaplanowano na 23 czerwca br.

 

Tekst i fot.: Joanna Karwat