alt18 lutego 2020 r odbyło się kolejne posiedzenie Komisji ds. komunikacji społecznej PIIB, które prowadził jej przewodniczący Andrzej Pawłowski. Dyskutowano m.in. o nowej stronie internetowej PIIB, promocji medialnej i współpracy między okręgowymi izbami w tym zakresie.

altNa wstępie członkowie komisji wysłuchali obszernej informacji o pracach nad modyfikacją strony internetowej PIIB, którą przedstawił Adam Kuśmierczyk, dyrektor Krajowego Biura PIIB wspomagany fachowym komentarzem Rafała Nagórskiego, informatyka realizującego to zadanie. Jak stwierdził A. Kuśmierczyk głównym celem modyfikacji jest przyspieszenie i ułatwienie uzyskiwania przez odbiorcę szukanych informacji, stworzenie strony bardziej dynamicznej oraz dostosowanie jej do przeglądania na urządzeniach mobilnych. R. Nagórski przybliżył szczegóły, nie tylko techniczne, prac nad modyfikacją strony. Członkowie Komisji skorzystali z możliwości zadawania pytań odnośnie funkcjonalności nowej strony oraz wniesienia uwag do przedstawionego projektu.

altNastępnie, w nawiązaniu do przyjętej w dniu 11 grudnia 2019 r. uchwały Krajowej Rady PIIB w sprawie przyjęcia podstawowych założeń strategii komunikacji społecznej PIIB, zostały omówione sposoby jej realizacji. Jak stwierdził A. Pawłowski, przewodniczący Komisji ds. altkomunikacji społecznej strategia obejmuje działania skierowane zarówno do wewnątrz naszej Izby, tj. do działaczy i członków, jak i na zewnątrz-do wszystkich uczestników procesu budowlanego, do decydentów politycznych i gospodarczych oraz całego społeczeństwa. Mówiono także o uchwalonej ostatnio strategii PIIB związanej z technologią BIM i wynikającej z niej potrzebie promocji medialnej działań PIIB w tym zakresie, które powinny obejmować, obok wystąpień publicznych przedstawicieli Krajowej Izby, a w szczególności Komisji ds. BIM, wszystkie kanały informacji czyli  artykuły w prasie codziennej i czasopismach branżowych, w tym miesięczniku „Inżynier Budownictwa”, jak również media elektroniczne, takie jak strona internetowa, portal PIIB, aplikacje mobilne, tv internetowa, media społecznościowe itp. Podkreślono, że należy kontynuować i zintensyfikować działania mające na celu pokazywanie społeczeństwu zawodu inżyniera budownictwa i osób wykonujących ten zawód, jako godnych miana zawodu zaufania publicznego. Uczestnicząca w posiedzeniu altUrszula Kieller-Zawisza, doradca ds. komunikacji społecznej PIIB podniosła bardzo istotną sprawę dotyczącą współpracy członków komisji z izbowymi mediami, przepływu informacji medialnych, doboru tematów najbardziej istotnych dla członków, łączności z Grupą Medialną i rzecznikami prasowymi w celu realizacji strategii. Na zakończenie spotkania przedstawiony został projekt ramowego planu pracy Komisji ds. komunikacji społecznej PIIB w 2020 r. i wynikające z niego zadania dla członków komisji.

 

M. Walicki