Witryna Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.    Zamknij
   Witamy serdecznie na portalu Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa!
Slideshow Image 1 Slideshow Image 2 Slideshow Image 3 Slideshow Image 4
Kod weryfikacyjny: --- 
Polska Izba Inżynierów Budownictwa > Aktualności > Narada sekretarzy i dyrektorów okręgowych izb

 

Aktualności

Informacje bieżące
Komunikaty dla członków
Konferencje
Po godzinach
Narada sekretarzy i dyrektorów okręgowych izb PDF Drukuj Email
piątek, 09 września 2016

1-2 września br. odbyło się szkolenie sekretarzy okręgowych rad i dyrektorów biur. W czasie dwudniowego spotkania omówiono tematy i problematykę ważną dla funkcjonowania oraz współpracy sekretarzy i dyrektorów m.in. ochronę danych osobowych, ubezpieczenia członków PIIB, świadczenie usług transgranicznych i uznawanie kwalifikacji.

Współdziałanie sekretarzy okręgowych izb i dyrektorów biur jest bardzo istotne dla funkcjonowania naszego samorządu. To sekretarz odpowiada przed krajową, jak i przed okręgową radą za całokształt prac odpowiednio Krajowego Biura, jak i okręgowych biur. Im lepsza jest współpraca, tym lepsze są efekty działania i lepszy wizerunek całego samorządu –  powiedział Zbigniew Kledyński, wiceprezes Krajowej Rady PIIB na otwarciu dwudniowej narady sekretarzy okręgowych rad i dyrektorów biur. W opinii wiceprezesa PIIB od kompetentnej i sprawnej pracy Krajowego Biura i okręgowych biur w dużej mierze zależy dobre funkcjonowanie samorządu zawodowego inżynierów budownictwa, który przejął od administracji publicznej ważne zadania.

Krajową Radę PIIB na obradach reprezentowali także inicjatorzy narady: Danuta Gawęcka – sekretarz KR oraz Marek Walicki i Adam Kuśmierczyk, dyrektor i zastępca dyrektora Krajowego Biura. W spotkaniu wzięła udział również  Barbara Malec, przewodnicząca Łódzkiej OIIB i Mieczysław Grodzki, przewodniczący Mazowieckiej OIIB.
W naszym samorządzie zawodowym działa 17 sekretarzy i tyle samo dyrektorów biur. O ich roli i znaczeniu, miejscu w strukturze organizacyjnej i zadaniach wynikających z regulaminów oraz zakresu obowiązków referowała Danuta Gawęcka, sekretarz Krajowej Rady PIIB. W swojej wypowiedzi zwróciła uwagę na wspólne zadania, jakie stoją przed sekretarzami oraz dyrektorami,  których realizacja bezpośrednio wpływa na budowanie zewnętrznego, jak i wewnętrznego wizerunku naszej Izby.  Wspomniała także o współpracy pomiędzy okręgowymi izbami i Krajową Izbą. Sekretarz KR wskazała także, jakie działania należy udoskonalać i zmieniać.
Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na budowanie właściwych relacji pomiędzy osobami pracującymi w strukturach naszego samorządu lub pełniącymi określone funkcje a członkami Izby – podkreślała D. Gawęcka. – Powinna je charakteryzować służebność wobec osób należących do samorządu i na każdym szczeblu współpracy należy o tym pamiętać!

Następnie sekretarze i dyrektorzy mogli wysłuchać referatu, który przygotowała Joanna Smarż, główny specjalista Krajowego Biura PIIB, dotyczący świadczenia usług transgranicznych w świetle obowiązujących przepisów oraz uznawania kwalifikacji. W czasie swojego wystąpienia J. Smarż zwróciła m.in. uwagę na fakt, że w przypadku posiadania przez wnioskodawcę kilku kontraktów stanowiących podstawę świadczenia usług na terenie kilku okręgowych izb, wnioskodawca powinien uzyskać wpis w każdej z izb, a każda usługa powinna być traktowana oddzielnie. Dodała także, że osoba świadcząca usługi transgraniczne może być członkiem kilku izb pod warunkiem, że świadczone przez nią usługi nie stracą w ten sposób charakteru usług transgranicznych. Oceny w tym zakresie dokonuje się biorąc pod uwagę wszystkie usługi, jakie ta osoba świadczy lub świadczyła na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Okręgowa rada weryfikująca dokumenty  wnioskodawcy powinna wziąć pod uwagę fakt posiadania już wpisu na listę członków okręgowej  izby.

O ochronie danych osobowych i polityce bezpieczeństwa w OIIB mówił Adam Kuśmierczyk, zastępca dyrektora Krajowego Biura PIIB. Natomiast Krzysztof Zając, mecenas współpracujący z PIIB przedstawił zagadnienia, z jakimi spotykają się w swojej działalności zarówno sekretarze, jak i dyrektorzy, które dotyczą ich funkcjonowania oraz rozwiązywania problemów w świetle obowiązujących przepisów. Uczestnicy spotkania mogli także zapoznać się z tematem ubezpieczeń członków PIIB, który zaprezentowali przedstawiciele Ergo Hestii – Maria Tomaszewska-Pestka i Jacek Maniura. Na koniec pierwszego dnia narady  odbył się panel public relations, który poprowadziły: Urszula Kieller-Zawisza i Anna Mazur. W czasie szkolenia medialnego słuchacze mogli dowiedzieć się, jak współpracować z mediami i jaki to ma bezpośredni wpływ na budowanie wizerunku naszego samorządu zawodowego.

W drugim dniu obrad omówiono między innymi zmiany w prawie pracy, które miały miejsce w 2016 r. i dotyczyły umów o pracę (Marek Skałkowski) oraz zapoznano się z zasadami rozliczania delegacji służbowych (Robert Owczaruk). Adam Kuśmierczyk zapowiedział także zmiany dotyczące funkcjonowania strony internetowej PIIB oraz udoskonalania i rozszerzania jej dotychczasowej oferty. O nawigacji strony internetowej PIIB, programie BUD-INFO i Serwisie Budowlanym mówił Sławomir Bieńko z Wolters Kluwer SA.

 
 

Budowa aplikacji internetowych: Budowa aplikacji internetowych
Profil FB Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa